lauantai 14. heinäkuuta 2012

Lauantai 14.07.2012 - Santa Monica

Aamulla nukuttiin tavallista myöhempään kerrankin, niin että ehdimme silti aamupalalle joka loppui yhdeltätoista. Silti halusimme hyödyntää päivän mahdollisimman hyvin, joten heti aamiaisen jälkeen lähdimme kävelemään bussipysäkille (minkä hotellivirkailija oli meille neuvonut) tarkoituksena lähteä Santa Monican rannalle. Löysimme bussipysäkin helposti, ja siellä odotti samaa bussia north carolainen mies joka oli tullut vierailemaan perheensä luona. Hän kuulemma tykkää suomalaisesta musiikista kuten Ville Valosta ja Nightwishistä kovasti, ja oli varmaan ensimmäinen joka heti tiesi missä Suomi sijaitsee. Joe tuli samaan bussiin meidän kanssamme ja neuvoi sitten että missä kannattaa jäädä pois että pääsee kätevimmin rannalle. Matka kesti noin tunnin, johtuen myös suurista ruuhkista mitä on varmasti mahdotonta välttää kun liikkuu Los Angelesissa, varsinkin lauantaisin.
Rannalla oli aamusumua vielä ja tuuli hieman viileästi, joten uimassa ei ollut paljoakaan porukkaa. Kävelimme kuuluisaa rantasiltaa pitkin katselemaan maisemia. Minua yllätti suuresti, kun aivan rannan tuntumassa oli todella iso parkkipaikka joka rikkoi paikan tunnelman täysin. Kaikissa elokuvissa parkkipaikka rajataan aina pois, ja hyvä niin! Niin amerikkalaista, että ei voida kävellä kadun toiselta puolelta kun tullaan autolla vaan auto täytyy saada aivan rannan tuntumaan.
Kävelimme sillan päästä päähän katsellen turistikojuja, ja niin vaihtelevan näköistä väestöä joka siellä liikkui. Poliiseja ainakin näkyi, että tuskin ainakaan taskuvarkaita ihan hirveästi on vaikka väkeä riittää. Kävelimme myös rannalle kokeilemaan merivettä. Hiekka oli jälleen erilaista verrattuna Fidzin ja Sri Lankan hiekkaan. Tämä oli paljon karkeampaa ja irtosi jalkapohjista helposti, toisin kuin vaikkapa srilankalainen hiekka. Teemme hiekkavertailua Blondi-Heidin kanssa :D naureskelen sitä itsekseni!  Merivesi oli todella kylmää, eikä kyllä yhtään huvittanut mennä uimaan, vaikka ajatus hyvännäköisestä Baywatch hengenpelastajasta kyllä pyöri mielessä nähdessään aivan samanlaisen ympäristön kun tv-sarjassa ;)
Rannalta käveltiin Santa Monican keskustaan etsimään ruokapaikkaa. Löysimme amerikkalaistyyppisen hampurilaispaikan, jossa näytti olevan oikein herkullisen näköisiä salaatteja. Odottelimme pöytäämme noin viisi minuuttia, mutta tilaamamme annokset tulivat todella nopeasti! Ja olivat kyllä todella hyvät J! Aurinkokin alkoi paistamaan juuri sopivasti kun istuimme ulkona, jolloin ulkona oli täydellinen sää. +30 astetta ainakin ja aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta! Love it <3 Siitä oli hyvä lähteä kiertelemään kauppoja, ja jälleen mukaamme tuli pari kassillista vaatteita.
Kun olimme valmiita lähtemään takaisin Downtowniin, löysimme bussipysäkkimme juuri sopivasti että se oli lähdössä viiden minuutin päästä. Miten meillä onkin aina niin hyvä tuuri?! J Minä kirjoittelin bussissa ja Blondi-Heidi kuunteli musiikkia kännykälläni. Matka meni todella nopeasti ja ennen kun huomasimmekaan, olimme jo aivan hotellin nurkilla. Hotellihuoneessa huomasin, että olin saanut jopa väriä ulkona olosta mikä tuntui hassulta koska aurinko ei edes paistanut kauaakaan mikä oli toisaalta ihan hyvä, koska muuten olisin voinut palaa.
Illalla menimme viettämään viimeistä Los Angeles iltaa Hollywoodiin tähtien kanssa ja näimme samalla reissulla Warners bro studiot ja Ellen DeGeneres studion, mikä oli todella hienoa. Huomenna on tarkoitus mennä paremmin kävelemään Hollywoodiin Walk of Famelle ja näkemään Hollywood-kyltti, joka on kyllä jokaisen pakko nähdä jos tulee Los Angelesiin asti! J